!--Start Code By Mania-dv.blogfa.coM -- script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpmaniajs.persiangig.comste-pir-js05.js'script !--End Code By Mania-dv.blogfa.coM -- !--adsvarone --script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpvaroone.mania-dv.irjsgnl.js'script!-- adsvaroone -- !--Start Code By Mania-dv.blogfa.coM -- script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpmaniajs.persiangig.comste-pir-js5.js'script !--End Code By Mania-dv.blogfa.coM -- !--adsvarone --script language='JavaScript' type='textjavascript' src='httpvaroone.mania-dv.irjsgnl.js'script!-- adsvaroone --

منوي اصلی

لينکهاي سريع
موضوعات

آرشيو مطالب


لينکستان

اگر مي خواهيد با وبسايت ما تبادل لينک کنيد لينک ما را با نام " پرسپوليس " قرار دهيد و در بخش تماس با ما و يا نظرات لينک خود را قرار دهيد.
قالب سبز سفارش قالب


تبليغات


پروين:هدايتي به عشق من فوتبالي شد / مربيگري ديگر كار من نيست!


«من آدم وقت‌شناسي هستم، گفته بودم ساعت 2 ميام و الان 2 دقيقه مانده به 2، باور كنيد جايي ناهار دعوت بودم كه خيلي زود از آنجا بلند شدم.»


حدود 2 ساعت با علي پروين صحبت كرديم و قبل از اينكه ساختمان را ترك كند و داخل ماكسيماي سفيدش شود و به باشگاه پرسپولیس برود. 

* علي‌آقا، زماني كه يك نوجوان 17-16 ساله بودم با وجود مخالفت خانواده‌ام، به اندازه هزينه رفت و برگشت به استاديوم از جيب پدرم پول برمي‌داشتم و كلي هم خوشحال بودم اما الان مي‌توانم به‌عنوان خبرنگار با آژانس بروم و برگردم و بين دو نيمه هم پذيرايي شوم اما مثل گذشته تمايلي ندارم. به‌نظر شما چرا؟
‌ براي اينكه خيلي‌ها از فوتبال زده شدند. آن‌موقع عشق بود. سر پيراهن پرسپوليس و استقلال دعوا مي‌كردند. ضمن اينكه به لحاظ فوتبالي، بازيكنان فني‌تر بودند. پول نبود اما عشق بود اما الان پول آمده ولي مثل گذشته خيلي‌ها تعصب ندارند.


* بهروز رهبري‌فرد چند روز پيش مي‌گفت، وقتي در بازي با ملوان يك گل‌به‌خودي زدم و پنالتي را هم خراب كردم، در رختكن جرات نداشتم در چشم علي‌آقا نگاه كنم. البته مي‌گفت شما دلداري‌اش داديد اما الان بازيكن سه گل در دربي مي‌خورد و خيلي زود هم فراموش مي‌شود.
گفتم كه تعصب بود. الان هم چند نفري تعصب دارند اما آن سال‌ها، پرسپوليس در طول فصل يكي دو باخت مي‌آورد بعدش هم تا 2 ساعت كسي از رختكن بيرون نمي‌آمد و تازه بعدش هم يك هفته عزا مي‌گرفتيم.


* يعني شما معتقديد كه نبايد بازيكنان پول حرفه‌اي بگيرند.
اتفاقا من كسي بودم كه دعوا مي‌كردم تا بازيكن پول بگيرد و الان هم زياد نمي‌گيرند ولي كنار پول بايد تعصب هم باشد. الان پيراهن باشگاه براي خيلي‌ها مهم نيست. الان هم كه حرفه‌اي شده ديگر هيچ راهي براي درمانش نيست. البته قبل از اينكه فوتبال حرفه‌اي شود همين تفاوت‌ها بود. مثلا يكي مي‌گرفت 5 ميليون، يكي ديگر 50 ميليون مي‌گرفت و دعوا هم مي‌شد اما الان نمي‌شود ايراد گرفت. شايد بهتر باشد كه همه تيم‌ها در يك سطح هزينه كنند.

 

*اينطوري كه نمي‌شود، مثلا هزينه‌اي كه بارسلونا مي‌كند با هزينه تيم‌هايي مثل ختافه، اوساسونا، والنسيا و ... يكي نيست.

منظورم اين است تا زماني كه تيم‌ها دولتي هستند بهتر است كه هزينه‌ها يكسان باشد. بله من هم مي‌دانم كه بهترين راه خصوصي شدن تيم‌ها است وگرنه با همين روند جلو برويم شايد 8-7 تيم در چند سال آينده نتوانند تيمداري كنند.


*شما هميشه مي‌گفتيد، پرسپوليس را چند سال به شما بدهند و ...
يكي از مشكلات فوتبال ما نداشتن ثبات مديريت و امنيت شغلي براي مديران باشگاه‌ها است. الان مدير مي‌آيد برنامه‌ريزي مي‌كند اما آخر فصل كه مي‌شود مي‌گويند بفرما اما اگر تيم خصوصي باشد، مدير خيالش راحت است و هر طور كه بخواهد برنامه‌ريزي مي‌كند. مثلا همين آقاي هدايتي را اگر كمك مي‌كردند و تيمش حداقل سر پا مي‌ماند حتما توسط ايشان چند نفر ديگر هم كه توانش را داشتند وارد عرصه تيمداري خصوصي مي‌شدند.


*يعني به همين دليل تيمش سقوط كرد؟
استيل‌آذين در سال اول خوب كار كرد. در فصل بعد كه من هم 3-2 ماه كنار تيم بودم سقوط كرد و الان به سمنان رفته اما حمايت نمي‌كنند چون شخصي است آن را مي‌كوبند.


*برگشت شما به استيل‌آذين درست بود؟
‌ هدايتي بچه محل ما است و اصلا به عشق من به فوتبال آمد. من هم ديدم اگر كمكش نكنيم كوتاهي كرديم. واقعا سخت بود، با اين همه بازيكن اسم و رسم‌دار و اين همه پول نتيجه‌گيري صفر بود.


*شما چند سالي از مجموعه پرسپوليس دور بوديد و سمتي نداشتيد و دوباره برگشتيد. آن روزها سخت نبود؟
من عشقم پرسپوليس است. ما با پرسپوليس شروع كرديم و هيچ‌وقت هم خودم را از تيم جدا نديدم. من از سال 46 تا الان با پرسپوليسم پس مگر مي‌شود بازي‌هايش را نبينم و دنبال نكنم و الان كه آمديم همه هدفمان موفقيت تيم است.


*علي‌آقا در كار استيلي دخالت مي‌كرديد؟
خدا وكيلي نه، شما مطمئن باشيد اگر كوچكترين دخالتي مي‌كردم تا الان استيلي و عاشوري در مصاحبه‌هايشان مي‌گفتند.


*اكثر هواداران پرسپوليس از بازگشت دنيزلي خوشحالند. شما هم اينطور فكر مي‌كنيد؟
‌ صددرصد، چون يك مربي بزرگ و حرفه‌اي است و هواداران هم دوستش دارند كه اين خيلي مهم است. به‌نظرم آقايان رويانيان و زارع باتلاش زياد اين كار قشنگ را انجام دادند، چون كار آساني نبود.


*چطور؟
دنيزلي در تركيه موقعيت و شرايط بسيار خوبي داشت و متقاعد كردن او كار ساده‌اي نبود. هر جا مي‌رفتيم از ما مي‌پرسيدند چرا دنيزلي را نمي‌آوريد من هم مي‌گفتم به اين سادگي‌ها كه نيست. الان هم اميدوارم خدا كمكش كند كه نتيجه بگيرد. يك كار خوب دنيزلي خلوت كردن دور و اطرافش بود.


*اما شما در دوران خودتان هميشه اطرافتان پر بود و شايد آنها فرصت نمي‌دانند كه بيشتر به تيم بپردازيد.
منظور من از خلوت كردن داخل زمين بود.


*حالا با اين پتانسيل، پرسپوليس چقدر شانس موفقيت دارد؟
ببينيد پرسپوليس در چند سال اخير خوب يار نگرفته و مشكل پولي هم داشته است. در عوض شما استقلال را ببينيد كه آقاي فتح‌ا...‌زاده هر كسي را خواست جذب كرد اما پرسپوليس كريمي، نصرتي و اولادي را گرفت كه اولادي بيشتر مصدوم بود. داستان نصرتي را هم رسانه‌ها آنقدر بهش پرداختند كه او را هم براي چندين بازي از دست داديم و فقط يك كريمي برايمان ماند، اما ...


*اما چه؟
اما از حق نگذريم بدشانسي هم آورده‌اند و از طرف ديگر مصدوميت‌ها هم وجود داشت كه البته آنها به شرايط بازي برسند مثل علي عسگر و بقيه دست آقاي دنيزلي باز مي‌شود.


*چرا معتقديد كه پرسپوليس در چند سال اخير خوب يار نگرفته است؟
همين اول فصل دعواي انتخاب سرمربي بود و باعث از دست رفتن زمان شد. به‌طوري‌كه تيم با 12-10 نفر به تركيه رفت اما الان خدا را شكر شرايط خوب است و رفاقت و رقابت در تيم وجود دارد.


*مهدوي‌كيا را در شرايطي جذب كرديد كه در ابتدا دنيزلي مخالف بود.
به هر حال همه مسائل فني با ايشان است. شايد احساس كرده كه نياز دارد. چون باشگاه سراغ هر بازيكني مي‌رفت همه اول قول مي‌دادند كه حتما مي‌آيند اما بعد از چند روز مي‌گفتند متاسفيم. البته باشگاه‌ها حق دارند كه بازيكنان خوبشان را ندهند. مثلا اگر يك تيمي به ما بگويد علي كريمي را بدهيد ما هم نمي‌دهيم.


*اما يك بازيكن خارجي گرفتيد؟
شايد باور نكنيد چند تا بازيكن خارجي آوردند و همه آنها مثل هندوانه دربسته بودند. من هم از همان ابتدا دخالتي نكردم تا حرف و حديثي به وجود نيايد.


*وقتي دنيزلي آمد خيلي‌ها گفتند دو پادشاه در يك اقليم نمي‌گنجند. با اين مساله چطور كنار آمديد؟
من روزي كه رفتم گفتم كه ديگر روي نيمكت نمي‌آيم يعني اينكه مربيگري نمي‌كنم، پس دليلي نداشت كه روبروي ايشان بايستم. شما سوال كنيد من خودم خيلي اصرار داشتم كه دنيزلي بيايد چون ما هم دنبال نتيجه گرفتن تيم هستيم. سابقه دنيزلي نشان داده كه تيمش خوب بازي مي‌كند و او خيلي خوب هم تيم را جمع مي‌كند.


*اگر شما امروز علي پروين نبودي و فقط يك علاقه‌مند به فوتبال بوديد براي تماشاي اين پرسپوليس به استاديوم مي‌رفتيد؟
بايد ببيني طرفدار كدام تيم هستي، مطمئن باش طرفدار هر تيمي بودم به تماشاي بازي‌اش مي‌رفتم.


*اول مصاحبه گفتيد كه مرا نپيچانيد اما شما با جواب اين سوال ما را پيچانديد.
‌ (مي‌خندد) گفتم كه نمي‌توانيد مرا بپيچانيد.


*اگر امروز از شما به عنوان دكتر فوتبال ايران بخواهند مشكل فوتبال را حل كنيد چه نسخه‌اي برايش مي‌پيچيد؟
مي‌گويم كار من نيست و از پس آن برنمي‌آيم.


*به‌نظر شما مدير فوتبال بايد فوتبالي باشد؟
حتما نبايد اينطور باشد اما اگر فوتبالي باشد بهتر است. خيلي مديران موفق بوده‌اند كه سابقه ورزشي نداشته‌اند. يك مدير، با مربي و مهره‌هاي خوب نتيجه مي‌گيرد. الان استقلال مهره‌هاي خوبي دارد. به‌نظرم اين تيم و پرسپوليس هميشه بايد پرمهره باشند تا تيم ملي تقويت و در نهايت مردم شاد شوند.


*پس شما فكر مي‌كنيد فوتبال ما هنوز دوقطبي است؟
غير از اين است؟ شما خودتان 15 روز قبل از دربي و 10 روز بعد از آن مدام درباره‌اش مي‌نويسيد چرا؟ غير از اين است كه مردم اين دو تيم را دوست دارند. الان غير از ال‌كلاسيكو چند درصد هواداران فوتبال اسپانيا را مي‌بينند. من كه خودم فقط بازي‌هاي بارسلونا را مي‌بينم.


*پس شما بارسلونايي هستيد؟
بله، باور كن اينطوري كه آنها پاس مي‌دهند با كامپيوتر هم نمي‌توان پاس داد. مي‌داني، بايد فوتبال بازي كرده باشي تا از تماشاي بازي آنها لذت ببري. من تو عمرم فوتبال اينطوري نديدم. ژاوي، اينيستا، مسي، همه با 75/1 قد فوق‌العاده هستند.


*گوارديولا چقدر نقش دارد؟
حتما نقش زيادي دارد اما خداوكيلي اين بازيكنان مربي مي‌خواهند؟!


*يعني آژاكس دهه 70 هم مثل بارسلوناي فعلي نبود؟
اصلا.


*الان پرسپوليس با حضور شما، دنيزلي و بازيكناني مثل كريمي، مهدوي‌كيا و هاشميان محبوبيت خاصي پيدا كرده است كه ...
الان محبوبيت فقط با پيروزي به‌دست مي‌آيد غير از اين باشه روز به روز محبوبيت‌ها كمتر مي‌شود.


*به هر حال حضور اين افراد كمك مي‌كند تا سكوها آرام باشد.
بايد سكوها را سر و سامان داد، البته درست كردن وضعيت آن بسيار سخت است.


*شما گفتيد محبوبيت با برد مي‌آيد اما همين سكوها يك نيمه هم به حميد استيلي فرصت ندادند البته الان آنها بهانه‌اي ندارند چون استيلي ديگر نيست.

حميد خيلي زحمت كشيد تا تيم موفق شود اما هوادار فقط نتيجه مي‌خواهد.


*چرا پرسپوليس و خيلي تيم‌هاي ديگر از بازيكنان پايه خود استفاده نمي‌كنند.
الان مثلا ما يكي دو بازيكن خوب در اميد داريم اما همين كه بخواهيم استفاده كنيم سرباز مي‌شوند و بايد به تيم‌هاي نظامي بروند. ما هم مي‌دانيم اگر هر سال 3-2 بازيكن به تيم بزرگسالان اضافه شوند به لحاظ مالي خيلي به باشگاه كمك مي‌كند.


*انتخابات فدراسيون فوتبال نزديك است و ...
ببينيد آقاي كفاشيان انسان خوب و ورزشي است اما به‌نظرم در فوتبال نتيجه نگرفته و اگر يك آدم فوتبالي بيايد يا كسي كه سابقه بهتري داشته خيلي بيشتر به فوتبال كمك مي‌كند.


*شما به رفاقت در تيم پرسپوليس اشاره كرديد، چند روز پيش آقاي روشن مي‌گفت در يك بازي كه در شيرودي بود و ما برنده شديم در پايان مسابقه با علي پروين با يك ماشين برگشتيم. به‌نظر مي‌رسد رابطه خوبي با هم داشتيد؟
من با اكثر بچه‌هاي استقلال رفيق بودم و رقابت ما فقط داخل زمين بود. حسن روشن هم غير از اينكه در تيم ملي همبازي بوديم از دوستان خوب من هم هست.


*يك جمله در مورد پرسپوليس بگوييد.
مطمئن باشيد در نيم‌فصل دوم بهتر مي‌شود.


*منظورم احساستان بود؟
چه بگويم، پرسپوليس عشق من است. من بعد از پرسپوليس، استقلال را دوست دارم. البته تيم‌هاي ديگر، به‌خصوص دو تيم اصفهاني كه چند سالي جام را از ما گرفته‌اند هم خوب هستند.


*دو تا سوال غيرفوتبالي. اول اينكه چند روز ديگر مراسم سالگرد آقاتختي است. شما از ايشان خاطره‌اي داريد؟
متاسفانه در هيچ سفري با ايشان نبودم اما هميشه از كشتي‌هايش لذت مي‌بردم. الان هم از ديدن موفقيت‌هاي آقاي بنا خوشحال مي‌شوم، مثلا ما بچه محل هستيم.


*شما به واليبال هم خيلي علاقه داريد، بازي‌هاي تيم ملي واليبال را در جام جهاني مي‌ديديد؟
باور كنيد 5 صبح بلند مي‌شدم تا مسابقه‌شان را ببينم. به‌نظرم كمي مغرور شدند ولي با اين‌حال و با وجود قرعه بدي كه خوردند خيلي خوب نتيجه گرفتند. من تو ورزش‌ها بعد از فوتبال، عشقم واليبال است و هر وقت بازي مي‌كنم با جرزني هم شده بايد ببرم (مي‌خندد). (وقتي علي پروين مشغول صحبت در مورد تيم ملي واليبال بود، همكارم مجيد حاتمي از فرصت استفاده كرد و با تلفن همراه محمدبنا تماس گرفت و گوشي‌اش را به پروين داد كه صحبت‌هاي او با بنا هم شنيدني بود. پروين به بنا گفت آقا دلم خيلي برات تنگ شده، خدايي من افتخارات شما را مي‌بينم كيف مي‌كنم، خوبي، رو به راهي، ما مخلص شماييم، حتما ميام مي‌بينمت، يا علي مدد) اگر اجازه مي‌دهيد و سوالي نيست من بروم.


*سوال كه زياد است اما مي‌دانيم كار داريد و ...
من تا فردا هم اينجا بنشينم شما تو سوال كردن كم نمي‌آوريد، پس تا تو حاشيه نبرديد، بروم بهتر است اما حرف‌هايي كه براي درد دل كردن بود را ننويسيد.

منبع - ایران


نظرات شما عزیزان:

تبادل لینک . فیس ایران
ساعت15:41---12 دی 1390
آیا می دانستید یکی از موثر ترین عوامل افزایش پیج رنک گوگل تبادل لینک است؟ ........
آیا می دانستید با تبادل لینک با ما می توانید بازدید خود را افزایش دهید؟ .........
سایت دوستیابی فیس ایران با تمام وبلاگ ها و سایت ها تبادل لینک می کند: .........
آدرس صفحه اصلی فیس ایران:
http://faceiran.info
.......................
برای تبادل لینک اتوماتیک با سایت به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://faceiran.info/links
............................


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوع : <-PostCategory-> | نويسنده : معین کریمی

بازديـد : مرتـبهتاريخ : چهار شنبه 12 / 10 / 1390برچسب:, | ساعت : 3:32 بعد از ظهر

آخرين مطالب ارسالي

پیوس: کی روش باید زیر نظر فدراسیون کار کند و ساز مخالف نزند
حلالي: مشكل پرسپوليس اين است كه خوب بسته نشده
سامی جابر : تساوی برابر پرسپولیس رضایت بخش است
اخبار کوتاه و چندخطی از پرسپولیس
گزارش تصویری : الهلال 1-1 پرسپولیس
بازیکنان پرسپولیس پاداش گرفتند / مهدوی کیا به بازی با مس هم نمی رسد
کاروان پرسپولیس به ایران بازگشت/رویانیان به قطر رفت
نگاهی به روزنامه های ورزشی صبح پایتخت
دانلود ویدئوی گل پرسپولیس به الهلال
دنیزلی: می‌توانستیم برابر الهلال پیروز شویم/ یک امتیاز هم خوب است
هاسک: دفاع پرسپولیس سد محکمی بود/ برای مهار کریمی دست به تعویض زدم
خوشحالی پرسپولیسی‌ها در رختکن و اعتراض سرمربی الهلال به داور
توقف الهلال برابر پرسپولیس در ریاض در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا
برتری پرسپولیس در زمین الهلال در نیمه اول
برخورد گرم سامی‌الجبار با مهدوی‌کیا و کریمی/ تعجب دنیزلی از نیمکت‌نشینی مهاجم سوئدی
تساوی الشباب و الغرافه در اولین مسابقه گروه چهارم
آبیاری چمن ورزشگاه 2 ساعت پیش از آغاز بازی/ عربستانی‌ها به دنبال مهدوی‌کیا
کریمی: می خواهم هواداران را غافلگیر کنم
آخرین تمرین پرسپولیس فردا در ورزشگاه ملک فهد برگزار می شود
کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی پرسپولیس - الهلال ساعت 15 فردا برگزار می شود

درباره ما


به وبلاگ پرسپولیس خوش آمدید

نويسندگان


لينک دوستان

کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسپوليس و آدرس perspolisnew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب سبز

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 226
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

جاوا اسكریپت